رعد وایر

تولید کننده مجموعه وایر شمع خودرو و بوت کویل(producer of spark plug wire and Coil on Plug Boots)

رعد وایر

تولید کننده مجموعه وایر شمع خودرو و بوت کویل(producer of spark plug wire and Coil on Plug Boots)

رعد وایر

producer of spark plug wire and Coil on Plug Boots

زمان تعویض وایر شمع

دوره تعویض  تا حدودی در هر وسیله نقلیه با دیگری متفاوت خواهد بود ، در برنامه های سرویس نگهداری  وایر شمع توصیه میشود زمان تعویض حداقل هر 60-100000 مایل (95000 الی 160000 کیلومتر) باشد.

فاصله بازرسی وایر  هر 60000 مایل(95000 کیلومتر)   انجام شود.

عدم کیفیت وایر شمع در مرور زمان باعث احتراق ناقص و در نتیجه افزایش مصرف سوخت و کاهش شتاب خودرو می گردد.

کتابچه راهنمای سازنده وسیله نقلیه توصیه میکند زمان تعویض شمع باید وایرها نیز عوض شود.


دستورالعمل تعویض و نصب وایر شمع خودرو

این مطلب چگونگی نصب وایردرموتورهای با دو میل سوپاپ و یک میل سوپاپ را بیان میکند.

روشهای نصب با کمی تفاوت به نوع ماشین بستگی دارد اما شما فقط دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

تعداد وایر ها متفاوت است (4وایراصلی  +وایر  کویل)اما روش نصب همه آنها یکی است.

توجه:

همه وایر شمع ها باید یکجا تعویض گردد و وایرهای تعویضی بهتر است از همان مدل قبلی انتخاب شوند.

لطفا بادقت کلاهک شمع ودلکو راگرفته وسپس هنگام تعویض بآرامی آنها راجازده یا بیرون بکشید.

اگرفقط  کابل  راگرفته و آنرا بیرون بکشید احتمال دارد سیم داخلی کابل  از کلاهک از پاره شود  .

 

قبل از وصل یا جداکردن وایر لطفا مطمئن شویدکه موتور خاموش بوده  و سرد شده است .

اگرموتور هنوز گرم است پس وایر  هم گرم است .

تحت درجه حرارت بالا مقاومت کششی وایر  تحلیل میرود.

روشهای نصب

انواع موتور

DOHC engine: Espero 1.5 DOHC     دو میل سوپاپ

SOHC engine: Rezzo LPG     یک میل سوپاپ

ماشین های با دو میل سوپاپ دارای روکش  موتوراست لطفا انرا باز کنید.

برای برداشتن روکش موتور به آچار رینگی  –آچارفرانسه –پیچ گوشتی چهارسو نیاز دارید .

برای برداشتن وایر های  موجود  از  بلند ترین وایر از گوشه سمت چپ شروع کنید.

بعد از اینکه کلاهک شمع و دلکو را جدا کردید بلندترین وایر نو را انتخاب کنید   و سپس  جا بزنید.وقتی کلاهک شمع را جا میزنید   باید با شنیدن صدا یا احساس کنید  که آیا وایر بدرستی جا افتاده است یا نه

2-سپس کلاهک دلکورا وصل کنید(مراقب باشید جای وایرها تغییرنکند چون ترتیب احتراق بهم می خورد )

3-به همین ترتیب  دومین کابل از سمت چپ را جدا کرده و  مطابق روش بالا دومین وایررا جا بزنید.

4-سپس بقیه وایرها را  وصل کنید.

توجه داشته باشید:

ممکن است کلاهکهای شمع و دلکوی جدیدازنظر شکل واندازه با نمونه قدیمی تر کمی متفاوت باشد.

احتمال دارد بین وایرهای نو  و کهنه دو سانتیمتر یا بیشتر اختلاف اندازه وجود داشته باشد.

لطفا پس از خرید محصولات جدید ما و ارائه  به مکانیک یا تون آپ و یا تعویض وایر توسط خودتان به نکات ایمنی توجه کنید .

وایر های را از تماس با قسمت های فلزی خودرو دور نگه دارید.

وایر های را از تماس با قسمت های داغ خودرو دور نگه دارید.

برای آزمایش جرقه وایر شمع در حالت موتور روشن، هر گز وایر را از سر شمع جدا و به بدنه اتصال ندهید. این کا ر به ECU صدمه می زند.

بلکه یک شمع را به سر وایر اتصال دادهآنگاه شمع را اتصال بدنه کنید .

هرگز وایرها را تا نکنید. زیرا این کار باعث شکستگی با قطع شدگی سیم مغز وایر می شود.

 

آموزش تست وایر شمع خودرو

1.       سطح سیستم جرقه و وایر را با آبپاش خیس نموده و سپس در تاریکی بررسی شود جرقه های ریز ایجاد می شوند یا نه ، در صورت ایجاد جرقه ها و قوس های الکتریکی ریز وایرها باید تعویض شوند.

2.        مشاهده و بررسی شرایط ظاهری وایر شمع.

3.        استفاده از مولتی متر و تست مقاومت جریان وایرشمع.



تهیه کننده : مهندس مجتبی دوست محمدی